ZADANIE 3 - Zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne
1. Zajęcia wyrównawcze z matematyki IV-VII
Głównym celem zajęć wyrónawczych z matematyki będzie wyrównanie różnic edukacyjnych uczniów z klas IV – VII w zakresie umiejętności matematycznych, a w szczególności: ćwiczenie sprawności rachunkowej, poprawianie sprawności manualnej i wyobraźni geometrycznej, utrwalanie pojęć matematycznych i rozwijanie umiejętności posługiwnia się nimi, rozwijanie umiejętności strosowania matematyki, usprawnianie posługiwanie się symbolami literowymi (dotyczy klasy VI) . Ponadto zajęci te pozwolą przełamać strach przed matematyką i przywrócą wiarę we własne siły. Każde spotkanie ugruntuje zdobytą wiedzę na lakcjach matematyki i pozwoli na poprawę osiągnięć z tego przedmiotu.
Zajęcia prowadzi Dorota Siejkowska
Dokumenty:
https://mileszki.pl/42-projekty/lokata-w-dzieciece-umys%C5%82y/694-lokata-w-dzieci%C4%99ce-umys%C5%82y-zadanie-3-2017-2018#sigFreeId06d6ebb5f7
"Rysujemy proste prostopadłe i proste równoległe oraz mierzymy katy"
https://mileszki.pl/42-projekty/lokata-w-dzieciece-umys%C5%82y/694-lokata-w-dzieci%C4%99ce-umys%C5%82y-zadanie-3-2017-2018#sigFreeId2c2ed5bdfa
"Rozwijamy spostrzegawczość i logiczne myślenie - gry „Przebiegłe wielbłądy”, „Pędzące żółwie”."
https://mileszki.pl/42-projekty/lokata-w-dzieciece-umys%C5%82y/694-lokata-w-dzieci%C4%99ce-umys%C5%82y-zadanie-3-2017-2018#sigFreeId2a7ad4221c
"Zamiana ułamka niewłaściwego na liczbę mieszaną i odwrotnie, wykorzystując „Magnetyczne odcinki tablicowe” i „Ułamki magnetyczne z sortownikiem koła”."
https://mileszki.pl/42-projekty/lokata-w-dzieciece-umys%C5%82y/694-lokata-w-dzieci%C4%99ce-umys%C5%82y-zadanie-3-2017-2018#sigFreeIdf1865af3b8
"„Bingo”- ćwiczymy refleks i spostrzegawczość"
https://mileszki.pl/42-projekty/lokata-w-dzieciece-umys%C5%82y/694-lokata-w-dzieci%C4%99ce-umys%C5%82y-zadanie-3-2017-2018#sigFreeIdd07f9ce3dc
"Nauka przez zabawę - gry logiczne i matematyczne"
https://mileszki.pl/42-projekty/lokata-w-dzieciece-umys%C5%82y/694-lokata-w-dzieci%C4%99ce-umys%C5%82y-zadanie-3-2017-2018#sigFreeIdde9794a486
2. Koło matematyczne
Udział w zajęciach kółka matematycznego stwarza uczniom warunki rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności oraz rozwijania zdolności ukrytych, wcześniej nieujawnionych. Zajęcia te pozwolą przygotować uczniów do udziału w rożych konkursach matematycznych na poziomie wojewódzkim, ogólnopolskim międzyszkolnych. Ponadto zagadnienia dotyczące „ logicznego myślenia” rozwiną myślenie abstrakcyjne, nieszablonowe i pozwolą zapoznać uczniów z alternatywnymi formami spędzania wolnego czasu.
Zajęcia prowadzi Dorota Siejkowska
Dokumenty:
https://mileszki.pl/42-projekty/lokata-w-dzieciece-umys%C5%82y/694-lokata-w-dzieci%C4%99ce-umys%C5%82y-zadanie-3-2017-2018#sigFreeIdb21f0a6778
"Rozwijamy spostrzegawczość i logiczne myślenie - gry „Przebiegłe wielbłądy”, „Pędzące żółwie”, „Carcassonne”"
https://mileszki.pl/42-projekty/lokata-w-dzieciece-umys%C5%82y/694-lokata-w-dzieci%C4%99ce-umys%C5%82y-zadanie-3-2017-2018#sigFreeId8276700814
"Poznajemy ułamki z magnetycznym sortownikiem koła oraz magnetycznymi odcinkami tablicowymi."
https://mileszki.pl/42-projekty/lokata-w-dzieciece-umys%C5%82y/694-lokata-w-dzieci%C4%99ce-umys%C5%82y-zadanie-3-2017-2018#sigFreeId02c54fb731
"Poznajemy jednostkę objętości - mililitr, wykorzystując cylindry miarowe."
https://mileszki.pl/42-projekty/lokata-w-dzieciece-umys%C5%82y/694-lokata-w-dzieci%C4%99ce-umys%C5%82y-zadanie-3-2017-2018#sigFreeId767e01b703
"Wprowadzenie pojęcia liczby ujemnej, wykorzystując trójkątne domino."
https://mileszki.pl/42-projekty/lokata-w-dzieciece-umys%C5%82y/694-lokata-w-dzieci%C4%99ce-umys%C5%82y-zadanie-3-2017-2018#sigFreeIdb0518f6338
"Nauka przez zabawę-gry logiczne i matematyczne."
https://mileszki.pl/42-projekty/lokata-w-dzieciece-umys%C5%82y/694-lokata-w-dzieci%C4%99ce-umys%C5%82y-zadanie-3-2017-2018#sigFreeIdb4f7b92b65
3. Zajęcia wyrównawcze z matematyki klI-III
Zajęcia mają na celu wyrównanie umiejętności, wspomaganie kreatywnego myślenia matematycznego i wzmacnianie odporności emocjonalnej. Praca na zajęciach ma charakter indywidualny, dostosowany do możliwości każdego dziecka. Indywidualizacja ta polega na powolnym stopniowaniu trudności, systematyczności i ciągłości. Uczymy się matematyki krok po kroku z wykorzystaniem m.in. metody i pomocy Montessori.
Zajęcia prowadzi p. Wioletta Pusz
Dokumenty: