Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
ZADANIE 3 - Zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne
 

1. Zajęcia wyrównawcze z matematyki IV-VI
Głównym celem zajęć wyrónawczych z matematyki będzie wyrównanie różnic edukacyjnych uczniów z klas IV – VI w zakresie umiejętności matematycznych, a w szczególności: ćwiczenie sprawności rachunkowej, poprawianie sprawności manualnej i wyobraźni geometrycznej, utrwalanie pojęć matematycznych i rozwijanie umiejętności posługiwnia się nimi, rozwijanie umiejętności strosowania matematyki, usprawnianie posługiwanie się symbolami literowymi (dotyczy klasy VI) . Ponadto zajęci te pozwolą przełamać strach przed matematyką i przywrócą wiarę we własne siły. Każde spotkanie ugruntuje zdobytą wiedzę na lakcjach matematyki i pozwoli na poprawę osiągnięć z tego przedmiotu.
Zajęcia prowadzi Magdalena Lużyńczyk

2. Koło matematyczne
Udział w zajęciach kółka matematycznego stwarza uczniom warunki rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności oraz rozwijania zdolności ukrytych, wcześniej nieujawnionych. Zajęcia te pozwolą przygotować uczniów do udziału w rożych konkursach matematycznych na poziomie wojewódzkim, ogólnopolskim międzyszkolnych. Ponadto zagadnienia dotyczące „ logicznego myślenia” rozwiną myślenie abstrakcyjne, nieszablonowe i pozwolą zapoznać uczniów z alternatywnymi formami spędzania wolnego czasu.
Zajęcia prowadzi Magdalena Lużyńczyk

3. Zajęcia wyrównawcze z matematyki klI-III
Zajęcia mają na celu wyrównanie umiejętności, wspomaganie kreatywnego myślenia matematycznego i wzmacnianie odporności emocjonalnej. Praca na zajęciach ma charakter indywidualny, dostosowany do możliwości każdego dziecka. Indywidualizacja ta polega na powolnym stopniowaniu trudności, systematyczności i ciągłości. Uczymy się matematyki krok po kroku z wykorzystaniem m.in. metody i pomocy Montessori.
Zajęcia prowadzi p. Wioletta Pusz

  •  

 

ZADANIE 4 - Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego dla uczniów klas I – III oraz klas IV - VI

 

 

1. Zajęcia z języka angielskiego dla uczniów kl. I-III
Zajęcia z języka angielskiego dla uczniów kl. I-III, którzy poznając na pierwszym etapie edukacyjnym słownictwo i zwroty w zakresie podstawowym, chcą rozwijać swoje zdolności językowe. Celem zajęć jest nie tylko utrwalenie wiadomości określonych w podstawie programowej, ale przede wszystkim rozwijanie zainteresowania uczniów nauką języka obcego, z wykorzystaniem różnego rodzaju pomocy dydaktycznych. Ważnym elementem zajęć jest odpowiadanie na różne potrzeby w zakresie stylu uczenia się uczniów i stosowanie technik wykorzystujących m. in. piosenki, ruch z elementami dramy, techniki plastyczne czy TIK.
Zajęcia prowadzi p. Monika Pawłowska-Samolej

2. Zajęcia z języka angielskiego dla uczniów kl. VI-VI
Zajęcia z języka angielskiego dla uczniów kl. VI-VI, przeznaczone są dla uczniów, którzy chcą pogłębiać swoją znajomość języka angielskiego, wzbogacając zasób słownictwa i środków językowych oraz rozwijając takie kompetencje językowe jak: czytanie, pisanie, rozumienie ze słuchu i porozumiewanie się w języku obcym.
Zajęcia prowadzi p. Monika Pawłowska-Samolej

  •  

 

ZADANIE 5 - Zajęcia rozwijające kompetencje naukowo – techniczne dla klas IV - VI

 


Klocki lego rozwijają zdolności manualne, uczą pierwszych, prostych instrukcji obsługi i postępowania w określonej kolejności, ale też rozwijają wyobraźnię, kreatywność i koncentrację. LEGO Technic to świetna zabawa, która uczy przede wszystkim precyzji, dokładności ale też pozwala w prosty sposób zrozumieć dzieciom jak działają pewne skomplikowane maszyny. Zobaczymy, jak pracuje silnik (a dokładnie jego tłoki) podczas jazdy, jak wygląda układ przeniesienia napędu, czy jak działa układ kierowniczy. Oczywiście, nie będzie to wiedza rodem z lekcji fizyki i mechaniki, jednak zamiast nudnych schematów Technic pokazuje działanie pewnych mechanizmów w praktyce. Dużą zaletą zestawów jest wymuszanie na składającym klocki koncentracji i precyzji. Nawet niewielki błąd czy pomylenie klocka będzie skutkować niemożnością dokończenia całej konstrukcji albo jej niepoprawnym działaniem. To co jednak najbardziej widać po skończonej zabawie, to ogromna satysfakcja z tego, że zbudowany model działa i można podglądać jego elementy podczas pracy. Klocki świetnie składa się wspólnie, tłumacząc niektóre zasady budowy maszyn i ich działania. Nie można jednak zapomnieć, że to dziecko ma się nimi bawić, a nie dorosły – a o tym w przypadku Technic czasem łatwo zapomnieć.
Zajęcia prowadzi p. Robert Witczak.

  •