Zajęcia plastyczne mają na celu, w możliwie jak największym stopniu, przyczynić się do wszechstronnego rozwoju uczestniczących w nich dzieci. Proponowane będą uczestnikom różnorodne formy aktywności, tak, aby wyzwalać naturalną dziecięcą kreatywność, spontaniczność i pomysłowość. Najważniejszym elementem zajęć będzie proces twórczy, natomiast powstające dzieła będą miały znaczenie drugoplanowe. To właśnie sam akt tworzenia wyzwala w dziecku największy potencjał twórczy i przez to stymuluje jego rozwój. Eksperymentowanie, pracowanie różnymi technikami, używanie różnorodnych narzędzi oraz materiałów, uczyni proces twórczy bardziej atrakcyjnym i zachęci do pracy. Działania podejmowane będą samodzielne lub w grupach. Praca zespołowa to okazja dla maluchów na ćwiczenie dyspozycji społecznych, rozwijanie umiejętności współpracy i osiągania kompromisów. Indywidualne tworzenie uczyć będzie, natomiast, szacunku do własnej pracy, dumy z tego, co zostało stworzone i utożsamiania się z własnym wytworem. Bazując na dziecięcej ciekawości i zapale w odkrywaniu tego, co nowe zaproponowana zostanie tematyka odwołująca się zarówno do realnych doświadczeń i wiedzy, jak i do fantazji. Praca przebiegać będzie w atmosferze zabawy, tak, by stworzyć uczestnikom klimat do swobodnego, osobistego wypowiadania się poprzez akt twórczy. Wyobraźnia, kreatywność, indywidualność, to podstawowe dyspozycje rozwijane podczas zajęć plastycznych. Lecz obok intelektualnej, będzie rozwijana również strona fizyczna, czyli zdolności manualne, tak, by wzrost dziecka odbywał się w sposób harmonijny, zrównoważony i całościowy.
Miejsca, atrakcje, spotkania w czasie półkolonii:
Strona 2 z 2